MIT Technology Review bericht, dat boven Engeland in 2022 al Solar Radiation Management (SRM)-experimenten plaatsvonden onder de toepasselijke naam SATAN: Stratospheric Aerosol Transport and Nucleation.
Met ballonnen werden in de stratosfeer (luchtlaag boven de atmosfeer) zwaveldeeltjes losgelaten, om het zonblokkerende effect te kunnen meten. Dit is 1 van vele experimenten en onderzoeken die op dat gebied nu plaatsvinden. Er bestaan ook al dertig jaar oude patenten voor het maken van chemtrails met metaaloxiden in….vliegtuigbrandstoffen.
Samenwerking met raket/vliegtuigbrandstof-fabrikant
Het KNMI heeft alvast een eigen verklaring voor anderhalf jaar kutweer: Het is toch weer die dekselse opwarming van de aarde (‘de warme oceaan’) dat het land verzuipt van de regen, en dat we continue onder een grijze grauwsluier leven. Nat is het nieuwe droog, we geven het weer een 10! Oh wacht, nee tien minuten later toch een 6, ho, nee dat is je perceptie!
Maar wat als geo-engineering – naast CO2-versterkte klimaatopwarming- een rol speelt, zowel lokaal als regionaal? Of dat zulke experimenten lokaal opwarming versterken? Wat is er met de gedimde lucht aan de hand? Ik vond alvast dit onderzoek, waarbij ze nanodeeltjes met aluminium toevoegen aan vliegtuigbrandstof om prestaties te verbeteren. Dus als dat grootschalig toepassing vindt of al heeft?
-
- Die onderzoeksvraag bouwen we de komende tijd voor jullie uit.
En dus komen we terecht bij Brits geo-engineering onderzoek dat zich platweg SATAN noemt. Nu kwam ik in Berchtesgaden ook een merk tegen voor Satelliet Antennes, dat zich ‘Satan’ noemt. Maar waarom doe je dat: Ik heb het de onderzoeker gevraagd, en naar tips over Nederlands onderzoek in deze richting.
De ‘onafhankelijk onderzoeker’ Andrew Lockley zou afkomstig zijn van University College in Londen en samenwerken met European Astrotech in het Britse Aylesbury., Hij publiceerde al vaker over Geo-engineering, Zoals in het Journal of Evolution & Technology (2016), over de vraag hoe je op mondiale of regionale schaal zulke zonblokkeertechnieken zou moeten uitvoeren met medewerking/tegenwerking van landen en groepen.
Hij beweegt zich daar in het zogenaamde ‘governance’-debat, hoe je dus bij het bestrijden van ‘global warming’ met SRM-technieken te werk zou gaan als internationale gemeenschap. Hij bepleitte daarbij een aanpak, vergelijkbaar met hoe je omgaat met landen in de wereld die oorlogen aanstichten.
European Astrotech is een in 2007 opgericht bedrijf, dat brandstoffen en technologie levert voor satellietlanceringen. Die werken samen met ondermeer de ESA maar ook de multinational in wapentechnologie Thales.
European Astrotech Ltd provides high quality propellant based chemical and mechanical services in all areas of industry.
Our expansive experience in the chemistry of all storable liquid propellants and the engineering of spacecraft propulsion subsystems enables us to support our clients in all aspects of propulsion chemistry and engineering; from analysis, processing of components and assemblies; through to subsystem qualification testing and launch site services.
In de media blijft vooral nadruk liggen op het omstreden en slecht onderzochte karakter van zulke SRM-experimenten. Zo besteedde wetenschapsblad Nature in maart nog aandacht aan de exit uit dergelijk onderzoek van een onderzoeksgroep in SRM aan Harvard University haar Salata Institute for Climate and Sustainability.
Onder de naam Stratospheric Controlled Perturbation Experiment (SCoPEx) van Professors David Keith en Frank Keutsch onderzochten ze:
the stratospheric behavior of aerosols in plumes to advance scientific knowledge relevant to potential future implementation of solar geo-engineering.
‘A Sunscreen for the Planet’
Nature sprak de hoop uit dat dit niet het einde van zulke experimenten versnelt. Het is trouwens de uitvinder van de Waterstofbom, Edward Teller die al in 1997 zulke experimenten bepleitte in het Wallstreet Journal. Teller werd door Stanley Kubrick geportretteerd als de mad scientist Dr. Strangelove, tegenpool van Oppenheimer.
Het ‘rechtse’ Hoover Institution plaatste dat artikel in 1998 op hun website en dat kun je nog steeds lezen. Teller toont zich daar voor de regse achterban van deze conservatieve denktank een klimaatscepticus.
Hij stelt dat er toen al honderd miljard dollar per jaar werd uitgegeven tegen het gebruik van olie en gas. Daarom vroeg hij zich af- mocht hij er toch naast zitten en global warming zou ernstig worden- of er dan geen goedkopere oplossingen waren. Zo kwam Teller met SRM-technieken op de proppen, een ‘zonnescherm voor de planeet’ met aerosolen die je in de stratosfeer loslaat.
In 1979, physicist Freeman Dyson, in his characteristically prescient manner, proposed the deliberate, large-scale introduction of such fine particles into the upper atmosphere to offset global warming, which he thought even then would eventually become a human concern. Some of my colleagues and I have recently surveyed the current technological prospects for such an introduction.
We estimated the costs involved and presented our results last August at the Twenty-second International Seminar on Planetary Emergencies. The most expensive such “geoengineering” option appears to be the one long ago proposed by Mr. Dyson, which may cost as much as $1 billion a year. More technologically advanced options along the same lines might cost $100 million.
That’s between 0.1 and 1.0 percent of the $100 billion a year it is estimated would be required to price-ration fossil fuel usage back down to 1990 levels in the United States alone.
Dat idee leende Teller dus van een andere in klimaatsceptische kringen gevierde fysicus: Freeman Dyson. Zo zijn we in ieder geval weer iets verder gekomen bij onze geoengineering-inventarisatie. Ik heb nu een ingewijde in het wereldje gevonden, die mij op weg kan helpen met de vraag of in Nederland ook zulke SRM-experimenten plaatsvinden.
In de stratosfeer, niet ATmosfeer
Let op: injecties in de stratosfeer vinden niet met conventionele vliegtuigen plaats. Die vliegen in de atmosfeer op 8-12 kilometer hoogte. Die vliegtuigstrepen hebben dus niets te maken met stratosferische injectie van aerosolen. Dan praat je over een andere vorm van chemtrails, waar via toevoegingen aan de vliegtuigbrandstof (bv barium, aluminium oxide) dan heftiger en meer persistente contrails kunnen ontstaan.
Wel vond ik alvast een Amerikaans patent uit 1991 voor chemtrails om global warming tegen te gaan. Dat werd reeds gedocumenteerd door Jerry Smith in Weather Warfare, maar je kunt het zelf zo vinden; Stratospheric Welsbach Seeding for Reduction of Global Warming, van David Chang en I-Fu Shi.
Hier vind je het klassieke chemtrail-scenario als patent aangevraagd, dat je metaaloxides als aluminiumoxide zou ‘zaaien’ in de stratosfeer. Dus let op, in de stratosfeer, BOVEN het normale vluchtpad van een airliner:
A method is described for reducing atmospheric or global warming resulting from the presence of heat-trapping gases in the atmosphere, i.e., from the greenhouse effect. Such gases are relatively transparent to sunshine, but absorb strongly the long-wavelength infrared radiation released by the earth.
The method incudes the step of seeding the layer of heat-trapping gases in the atmosphere with particles of materials characterized by wavelength-dependent emissivity. Such materials include Welsbach materials and the oxides of metals which have high emissivity (and thus low reflectivities) in the visible and 8-12 micron infrared wavelength regions.
Dat patent citeert weer een ander patent van Walter Schwartz voor oorlogsbedrijf Northrop Grumman in die richting uit 1959. Volgens Smith zouden die zelfde patent-auteurs ook het risico inzien. Dat exact het tegendeel zou kunnen gebeuren dankzij die chemtrails, namelijk een opwarmend effect in 1990:
One proposed solution to the problem of global warming involves the seeding of the atmosphere with metallic particles. One technique proposed to seed the metallic particles was to add the tiny particles to the fuel of jet airliners, so that the particles would be emitted from the jet engine exhaust while the airliner was at it’s cruising altitude.
While this method would increase the reflection of visible light from space, the metallic particles would trap the long wavelength blackbody radiation released from the earth. This could result in net increase in global warming.
Dus dan kan het KNMI nu wel bij RTL Nieuws en het staatspersbureau NOS roepen dat het ‘de warme oceaan’ is, die al anderhalf jaar kutweer geeft. Maar de alternatieve verklaring, ‘ze kloten met de lucht’ is daarmee niet weerlegd. Sterker nog, er bestaan gewoon patenten om zoiets te doen.
Vandaar dat ik even dankbaar gebruik maak van de foto die Lia Engelfriet me toestuurde, en vreemde vluchtpatronen op die zelfde dag gedocumenteerd door Flight Radar. Wat doen die vliegtuigen daar boven ons Friesland? De lucht dichtzaaien met rotzooi?
Hierbij de beloofde foto’s. Ik hoop dat ik een kleine bijdrage kan leveren aan je onderzoek.
De screenshots van flightradar zijn op dezelfde dag gemaakt. Ik kan me de exacte datum niet meer goed herinneren, het moet in ieder geval mei of juni van dit jaar geweest zijn.
Stuur mij vooral meer van dit soort materiaal, en herinner dan aub wel de exacte datum. Wat mij betreft is de jury nog uit, en de theorie ’toevoeging aan vliegtuigbrandstof’ verdient zeker nadere exploratie. Meer dan ‘het is de warme oceaan‘ van het KNMI en ‘het wordt droger omdat het natter wordt’ van staatspersbureau NOS en staatsbedrijf KNMI. Of neem dat iedere seconde veranderende weerbericht…
– Steun mijn onderzoek met je donatie zodat ik de onderste steen kan boven krijgen. Ik ga grondig te werk. En hartelijk dank voor de bemoedigende steun deze week!
Ik kreeg net zeer kort antwoord van de SATAN-onderzoeker, Andrew Lockley via zijn gmail-account:
None that I know of
It’s stratospheric aerosol transport and Nucleation. Very vanilla name
Dit soort vliegpatronen (baantjes trekken) zie je ook bij vliegtuigen die luchtfoto’s maken voor bijvoorbeeld Google maps, of voor de overheid om te zien wat je nu weer in je tuin hebt gebouwd.
De PHKLX heeft vandaag een vreemd gelijkmatig patroon gevlogen tussen Zaandam en Alkmaar
Gestart in Eelde.
N.a.v. de YT video 37. Nat is het nieuwe droog! – Interessante Tijden Klimaatjournaal schreef ik deze comment onder de video: Interessant artikel in The Exposé van 19 juni jl. met de titel ‘Chemtrails are part of the depopulation agenda’ > Moedige piloten die hun mond durven open te doen. Zoek het zelf op, want “for the obvious reasons’ plaats ik hier natuurlijk geen url . Het was weer een TOPuitzending, Heren! Bedankt.
Hier kan ik de URL wel toevoegen:
https://expose-news.com/2024/06/19/chemtrails-are-part-of-the-depopulation-agenda/
Top werk , nu alleen nog een opsomming van kerosiene verbeter produkten. Naast wat zuren en ook loog die iets doen met de oppervlakte spanning van kerosine. Voor betere verdamping en verbranding Schijnt dat nanopartikels inderdaad alu en barium , maar ook grafeenoxide voor betere vlamcontrole . En dat alles om het levenschenkende co2 te verminderen……
Terraforming. Hoe ga je naar mars? … Nou zo…