‘Water bij de wijn doen’?

De wijnkelder van de Wewelsburg. De Germanen in de Wewelsburg waren gewone kerels, in voor Wein, Weib und Gesang

Stel je krijgt een goede wijn kado, een rode wijn die kruidig na tintelt, en die zich zo onderscheidt van de supermarkt-bocht die men als rode wijn verkoopt van ‘yuk buaah’. Je schenkt in, en denkt al vlot als de bodem van het glas in zicht komt: nou, doe mij er nog maar eentje!

Het nadeel van flessen met lekkere wijn is dat ze zo snel leeg zijn. Wat dat betreft zou je een fles met smerige wijn in halve liters doen, terwijl je flessen met lekkere wijn in liter-uitgave op de markt brengt. Dat is ook altijd zo tragisch bij lekker bier, de flesjes zijn te klein.

Maar dan krijg je bezoek. Van zo’n semi-geheelonthouder, die wijn niet kan waarderen en die slechts drinkt uit vulling, maar die je toch een drankje aan moet bieden. De bodem van de fles is al in zicht. Je bezoeker zegt dan ‘nou doen dan wat water bij de wijn, dan kunnen we allebeide nog wat drinken’….

Neem dan water. Of neem wijn. Biedt je gast dan liever de laatste wijn aan en neem zelf water. Nergens zulk goed water als Nederlands kraanwater.

Alleen Jezus kon immers water in wijn veranderen, omdat anders het bruiloftsfeest bedorven zou zijn.

Wat Jezus deed, dat is mij tot op heden nog niet gelukt. Jezus zijn feest-truukje is alvast sympathieker dan wat Mozes deed, Nijlwater in bloed veranderen. Dus wie bedacht ooit dat ‘water bij de wijn doen’ een deugdelijke eigenschap is. Mogelijk omdat misdienaren bij de katholieke mis met de Eucharistie (Jezus bloed als wijn) anders te snel dronken zouden worden.

Eucharistie, brood en wijn als lichaam en bloed van Christus.

Verder klinkt water bij de wijn, alsof je figuren op een Rembrandt-schilderij een snorretje geeft om het schilderij bij iemand’s slechte gevoel voor humor aan te passen. Is het hoog waarderen van ‘water bij de wijn’ geen gevolg van doorgeschoten gelijkheidswaan?

Een feit is dat  mensen die hun waarheden en wijsheden van de televisie/masssamedia halen doorgaans totaal oninteressant zijn, en dat hun opinies er in het geheel niet toe doen. Waarom zou je ‘hun mening respecteren’, behalve dat ze anders wat gekwetst gaan doen of zelfs agressief worden? Jaai moe mai meunung respekteeeruh. (je mag mij enkel complimentjes geven)

Zo’n houdjemondkapje is wat dat betreft wel terecht, een scheiding tussen gehersenspoelden en denkende mensen.

Iedereen die zo’n ding in het openbaar draagt, die leeft in een psychose, of die doet lafjes mee om ‘gedoe te voorkomen’. Dat is een systeemslaaf. Daar is geen weg tussen. OF je draagt ‘m OF je draagt ‘m niet. Wie ‘m wel draagt is systeemslaaf, iemand die gedragstherapie heeft gekregen van de massamedia en hun overheid. Dat zijn ook mensen die ‘de spuit nemen’, die tegelijk ook afstand van je houden.

Mondkapjes waren vroeger een strafwerktuig tegen opstandige slaven

Niets is mensen te gek, behalve non-conformisme
Ze leerden een set gedragingen, terwijl die nergens op slaan, behalve als symboliek van onderworpenheid. Want als je ‘de spuit’ hebt gehad, en die zou effectief zijn. Waarom dan nog afstand houden uit angst besmet te raken, en al die kapjes op? Of uit angst een ander te besmetten. Met 1 logische vraag valt het hele kaartenhuis van Hugo’s gedragstherapie om, geinternaliseerde gewoontes door de combinatie van angst/psychose, herhaling en imitatie.

Als jij zo stupide wilt zijn om daar in mee te doen: mijn zegen heb je tot op slechts zekere hoogte, in de zin dat ik jou tot niets wil dwingen.

Maar dwing mij niet om respect voor je positie te hebben. Je neemt met zo’n vod voor je kop geen morele positie in, in positieve zin. Je dwingt met jouw gedrag anderen ook ‘mee te doen’ met intrinsiek amoreel gedrag, ontmenselijking van mensen tot in te snoeren besmettingshaard, gebaseerd op angst, afgedwongen door een leugenachtige en totalitaire overheid en haar OMT.

Het fenomeen ‘overheid’ in verkeerde handen was de grootste killer aller tijden. Mao vermoordde 100 miljoen mensen, de Bolsjewieken in Rusland deden het ook niet voor minder dan 60 miljoen. Om nog te zwijgen over alle miljoenen jonge jongens die als kanonnenvoer moesten opdraven in zinloze oorlogen, tot eer en winst van de wapenindustrie en geldjongens.

In Flanders Fields Museum Ieper: de plastische chirurgie nam hoge vlucht dankzij alle verminkte soldaten die van het front terugkeerden…

Het valt dus nog mee, in vergelijking met dienstplicht tijdens de Eerste Wereldoorlog. Veldslagen met meer dan 50 procent kans uiteen geknald te worden. Er is niets zo gek als ‘normale mensen’ die ‘meedoen met de rest’. Niets is te gek voor mensen, behalve nonconformisme.

Je oogt voor mij met zo’n beklap even geestesziek als iemand uit een psychiatrisch ziekenhuis die gelooft dat hij een vogel is, zodat hij nesten gaat bouwen in bomen, en hangend in de boom ‘Roepie Roepie’ roept. Je kunt er best om lachen, maar tegelijk is het ook treurig.

Voor het gedrag van een gehersenspoelde systeemslaaf kan ik net als bij een slechte wijn geen respect opbrengen. Daarmee zeg ik niet dat ik een hekel heb aan alle wijn. Maar wel aan slechte wijn. Dus waarom water bij wijn doen? Omdat je anders boos wordt? Drink je watertje, maar laat mij goede wijn drinken. En hopen dat ik de truuk van Jezus ooit nog eens onder de knie krijg.

Die hebben ze uiteindelijk ook aan een kruis gespijkerd. Hij had een en ander best wat diplomatieker kunnen brengen. Maar ja, wie had er dan 2000 jaar later nog van Jezus gehoord.

7 Replies to “‘Water bij de wijn doen’?”

  1. Je hebt makkelijk praten. Als eenling die nooit een smoording draagt wordt het wel steeds moeilijker.
    De haat van die oogjes die er bovenuit steken van hen die het wel dragen wordt steeds groter.
    Zelfs in een buiten ,moestuingebeuren dragen er velen zo, ding. Onbegrijpelijk.
    Het lijkt wel een science fiction wereld.
    Een opmerking die men maakt als je je kleinkinderen te logeren hebt ,werkt er ook niet aan mee.
    Maar, gelukkig zijn er VELEN die net zo denken als ik en dat worden er steeds meer.
    Daar hou ik me maar aan vast. Ik blijf positief.

  2. In de tweede ronde mondkapjes merk ik als pertinent weigeraar ook meer negativiteit. Ook omdat je nu als ‘ongevaxt’ wordt herkend en dus als schuldige wordt aangewezen. Ik had gehoopt op minder mondkapdragers deze keer maar het omgekeerde is het geval, in ons mooie Zutphen althans. Uit andere plekken in het land hoor ik soms andere verhalen.

    1. Die ervaring deel ik niet. Bij ons in Friesland was ik eerst steeds de enige ongemuilkorfde, nu ben ik niet meer de enige in de winkel op enig tijdstip

    2. In Zeewolde is het muilkorf city. Maar ja, wat wil je met een gemeenteraad die akkoord gaat met dat f…ing Meta datacentrum? Hebben ze daar dat megapark windmolens voor uit de grond gestampt? Ziek is het, compleet ziek.

      Voor wie het nog niet wist (kan haast niet als je Interessante Tijden volgt):
      https://cafeweltschmerz.nl/videos/kaboom-%F0%9F%92%A5%F0%9F%92%A5%F0%9F%92%A5-de-rechtspraak-ontmaskerd-jeroen-pols-maria-louise-genet/
      Helaas, geen heil meer van de rechterlijke macht te verwachten. We are doomed. Trias Politica bestaat niet meer…😢

  3. Wordt het niet de hoogste tijd voor eigen winkels, supermarkten, sportscholen,bouwmarkten etc. etc.?
    Of is dat te moeilijk… forumland hoor je ook niets meer over.
    Alhoewel mij dat ook weer niet zo heel erg verbaasd. (van dat forumland idee)
    Afgelopen week zag ik een foto voorbij komen met een glunderende Thierry, die een selfie maakte achter het stuur van een auto met naast hem gerard spong…..
    Moet ik meer uitleggen hier?
    Nee, dacht ik al.
    Ik vertrouw niemand meer die iedere dag in een mooi pak rondloopt.
    Kunnen we niet een soort van amish worden met z’n allen, maar dan zonder paard en wagen in de tuin?

  4. Als je maar een klein inkomen hebt kun je het risico van een onnodige boete niet lopen. Dan kun je al niet eens meer de boodschappen voor die maand betalen. Een voorganger van een opstandige kerkelijke gemeente kan zonder masker de winkel in gaan om een statement te maken en vervolgens de boete laten betalen door de kerk of de ’tiende-gevende’ gemeenteleden. Ik verkeer niet in die luxe omstandigheid. Ieder dubbeltje moet worden omgekeerd. Principes zijn een luxe product voor de meeste mensen aan de onderkant van de samenleving waar wel het meeste verzet moet wegkomen om enigszins gewicht aan deze vorm van protest te geven.

    Het zou mooi zijn als wij onze boetes konden doorgeven aan een niet-links advocatencollectief die het voor ons gaan opnemen en in eerste instantie er voor zorgen dat wij niet financieel in de problemen komen door een soort fonds voor Covid-weigeraars op te zetten. Desnoods met overheidssubsidie zodat wij niet 2x hoeven te betalen. Maar er zal wel weer een of andere ex-VVD-er over willen gaan die er vervolgens met de poet van door gaat. Het gaat ze bij nep-rechts toch uiteindelijk altijd weer om de centen. Is het niet via QR (Quick Rich) dan wel via de zogenaamde ‘oppositie’. De meeste ‘rechtserikken’ die nu enige bekendheid genieten waren vroeger eerst allemaal werkzaam of dienstbaar aan hetgeen ze nu verfoeien. Pas wanneer het hun eigen grenzen overloopt ‘bekeren’ ze zich. Denk bijvoorbeeld aan die Ilana Mercer. Altijd heeft ze zich uitgesproken tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika en nu ze de realiteit ervan geproefd heeft verdiend ze weer geld en naam met boeken die het tegenovergestelde beweren. Die bekeerlingen zijn onze grootste vijanden, zij hebben er voor gezorgd dat wij hier terecht zijn gekomen. En nu moeten we ze omarmen als ‘helden’? De Leo de Winter’s? De Theo van Gogh’s? De Pim Fortuyn’s? Laat me niet lachen. ‘T is fake rechts. http://www.ilanamercer.com/cannibals-pot/

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *