
Onderwijs om kind tot ‘wereldburger’ te kneden
Met het verplicht bijhouden van ‘sociaal emotionele ontwikkeling’ in het basisonderwijs via het Leerlingvolgsysteem (2014) werd een paard van Troje de klas binnengehaald: UNESCO en haar Social Emotional Learning (SEL) Die emotionele chantage via educatie is bedoeld om je kind te indoctrineren tot ‘wereldburger’ volgens SDG4.7: “wordt braaf bijtje in de UNESCO/2030 Agenda Bijenkorf dat zich leert conformeren aan de SDG’s en de onderliggende aannames, of anders krijg je een pathologisch vinkje in het volgsysteem.”

Twee blanke kinderen ingekneld tussen negerleraar en Aziaat
SEL betekent dat ze leren hoe hun standpunten en gedrag invloed hebben op het collectief, op de emoties van andere leerlingen. In plaats van dat ze zich niet zo leren aanstellen, dat tolerantie ‘incasseringsvermogen’ is, er bestaat geen ‘recht op de langste tenen’ in de jungle van het sociale leven. Leer je kind liever karate.
Maar o wee je gedrag: vinkje in het volgsysteem dat je hele schoolcarrière kan achtervolgen of zelfs onmogelijk maakt.
Het gaat er niet langer om dat je kind kennis wordt bijgebracht. De meeste kinderen kunnen na groep 8 nog steeds maar kwalijk spellen, rekenen , ze kunnen nog geen Oostenrijk of Zwitserland op een landkaart aanwijzen, een mus van een kievit onderscheiden, een tijdlijn van de vaderlandse geschiedenis ho maar, en door tiktokkattenfilmpjes swipen kregen ze de aandachtspanne van een bromvlieg op steroïden

Lobby voor SEL in 2022
Maar ze ‘weten’ wel zeker dat de wereld ten ondergaat aan ‘het klimaat’: ze leren dus dat de basisrechtvaardiging van het mondiale systeem ‘juist’ is
En ze leren dat wie het daar niet mee eens is het ‘collectief’ schaadt, dus moet daar via SEL aan geschaafd gaan worden. En ze weten hoe belangrijk ‘diversiteit en inclusie’ is (anything but white, straight and christian, ABWSC), oftewel topdown opgelegd conformisme aan dekolonisatie-marxisme
Je kunt zelf terugzien in de schoolboeken van Uitgeverij Malmberg, hoe moderne jeugd getoetst wordt op sociaal conformisme, niet op analytische vaardigheden of kennis

Wereldburger worden…
Daartoe dient ook ‘burgerschapsonderwijs’. Daarin leren kinderen geloven dat de overheid het goed met ze voor heeft en dat ‘wantrouwen in de overheid’ een teken is van slechte sociale ontwikkeling, een psychische ziekte: precies zoals de NCTV dat via de massamedia al aan volwassenen leert met haar Dreigingsanalyses
Op volwassen niveau zien we dat zelfde SEL- mechanisme terug.
Op de UNESCO-pagina voor SEL zien we ook een post, waarin hun overheid via haar staatsmedia ‘soevereinen’ en ‘complotdenkers’ door de EO te kakken laten zetten. Die hebben een verkeerde emotionele ontwikkeling doorgemaakt zodat ze niet langer in de overheid vertrouwen. Dus krijg je tips om te communiceren met zulke mensen, zodat ze weer bij het collectief aansluiten.

…en Rob Jetten/sodomie geweldig vinden
Dat is SEL voor volwassenen, als onderdeel van ‘Lifelong Learning.’ (SDG4) En anders pakt de juf van het Openbaar Ministerie ze wel op en sluit ze zes maanden in voorarrest op.

De overheid wantrouwen als teken sociale pathologie

..FB-pagina SEL Unesco
Wat is SEL dus? Een bouwsteentje van George Orwell in de Polder. Wat is een oplossing? beperk onderwijs tot kennisoverdracht en ontsla alle ‘kinderdeskundigen’. En zet kinderen op karate of een andere vechtsport. Van de Sensei leren ze meer nuttigs dan een ‘kinderspycholoog’, en dan hebben ze eindelijk eens van een vent les.
- Waardeer Interessante Tijden, je studiecentrum voor Natuurlijke Historie
Ik had een vermoeden, als je vandaag de dag iets over onderwijs hoort of leest bespeur ik hierin steeds vaker gedragsbeinvloedende elementen. Zo ook in dit artikel.
Ik noem dit gemakshalve het ‘Star Trek’ dogma. Een maatschappij technologisch superieur, honger en armoede zijn uitgebannen. Evenals eigenheid en eigen initiatief tot aan niet meer zelf kunnen denken. Geld en andere waardes gereduceerd tot ‘egoisme’.