Het Dier, een marketing- cashcow…

Snif Snif

Wanneer je kijkt naar de leden van de Dierencoalitie, zoals Stichting Dierenlot is het bijna verbazend hoeveel vermogen deze partijen in relatief korte tijd weten op te halen. Plots zie je van DierenLot ook grote billboards langs de snelweg, en in 2021 haalden ze liefst 17 miljoen euro op, adverterend met ‘de strijd tegen dierenleed en dierenmishandeling’. Dat is tien miljoen euro meer dan in 2018, het jaar toen ze volgens het CBF begonnen onder die naam. 

Trudy handelt de bestellingen af…

3FAcademy
DierenLot zou volgens de Linkedinpagina van de marketeers/oprichters Peter Helmer en Jan Krol al in 2004 zijn opgericht om- net als de Dierenbescherming- het netwerk van dierenambulances te ondersteunen bij gemeentes. Die Dierenbescherming is ook een schatrijke club, die een slordige veertig miljoen euro per jaar binnenhaalt, zoals hier al besproken.

Maar het CBF geeft aan dat DierenLot in haar huidige vorm nog maar sinds 2018 bestaat, of CBF-erkend goed doel zijn.

Dus hebben ze in slechts vier jaar al zes miljoen euro aan vermogen opgebouwd. En ze functioneerden eerder onder een andere naam. Of, ze leden eerder een slapend bestaan. Maar in 2018 is de beer los gelaten. Dat zien we ook bij zo’n andere club van de dierencoalitie, Dier en Recht die plots spectaculair groeit in activiteit en inkomsten vanaf dat jaar.

CBF-erkend pas sinds 2018

Een knap staaltje marketing van de beide oprichters, Peter Helmer en Jan Krol. Zij zijn dan ook professionele fondsenwervers, die samen ook directeur zijn van de 3F Academy, een trainingsinstituut voor fondsenwervers. De persvoorlichter van DierenLot, ‘Jane’ (van den Berg) – mail jane@dier.nu zit dan ook gevestigd bij 3F Academy in Arkel, en is via hun 0183-56 39 12 nummer bereikbaar.

Terwijl DierenLot zelf bereikbaar is op een Utrechts 030-nummer. Hun website heeft mogelijk expres een nogal houtjetouwtje-aanblik, met goed koop oranje. Alsof ze platzak zijn, en een typische grassrootsclub. Maar niets lijkt minder waar. Het is een geoliede marketingmachine, die kapitalen binnentrekt.

Het achterliggende marketingbedrijf van Helmer en Krol

Beroepsopleiding Fondsenwerving
Jane is de ‘Hoofd Fondsenwerver’ van DierenLot, en tevens ‘Docent Beroepsopleiding Fondsenwerving A’. Die beroepsopleiding kun je voor 2897 euro volgen. De Beroepsopleiding B tikt af op 5875 euro. Maar je krijgt 300 euro korting als je lid bent van hun brancheorganisatie Goede Doelen Nederland, en/of lid bent van het Vakblad Fondsenwerving, dat jubelend schrijft over het door professionele Engelse marketeers in 2018 gelanceerde ‘Extinction Rebellion’.

Hoofdredacteur Petra Hoogerwerf wil met ‘she/her’ aangesproken worden.

Extinction Rebellion protesteert vóór de 2030 Agenda van globalistische miljardairs/multinationals, het klimaatbeleid van het World Economic Forum/Verenigde Naties, de Rutte-regering haar 55%-reductiedoel in 2030. de door die regering gefinancierde ngo’s en Frans Timmermans met zijn Europese Commissie. Wat een rebellen!/Usefull Idiots (doorhalen wat niet van toepassing is) Dat je demonstreert voor het beleid van de Europese Commissie, of die even al je welvaart en bewegingsvrijheid wil afschaffen voor 2030.

Zij protesteerden tegen ‘17,5 miljard fossiele subsidies’, en niet tegen de reeds 73 miljard euro SDE+subsidies in Nederland die al naar klimaatcrematoria (biomassacentrales) gingen, en windmolens in Natura 2000-gebied.

Of bedoelen ze de subsidies die Klimaatminister Rob Jetten geeft aan Shell voor ‘groene’ Waterstof? Waarom niet de 1000 miljard euro subsidies aankaarten die al over de balk werden gegooid in Europa, voor een magere 14% elektrische energievoorziening uit de wisselvallige bronnen wind en zon?

Bent U er nog? Nee heh…

Maak je dit boekenstapeltje eigen. Extinction Controlled Opposition protesteert voor de 2030 Agenda van de globalistische elite

Hoe doen ze dat?
Wanneer je zelf met clubs als de Groene Rekenkamer en Clintel sympathiseert en nieuwe media, zie je hoe moeilijk zij aan geld komen. De meeste van hen hebben geen kaas gegeten van marketing, het zijn feitenneukers en nerds met een beta-achtergrond die denken ‘hee, dat klopt niet, het zit anders’…

En dan durven ze bij de reguliere media ook nog op ieder dubbeltje een vergrootglas te leggen, vergezeld van verdachtmakende insinuaties.

Niemand lijkt zich aan kritische clubs te willen branden, die van de mainstream afwijken. Maar roep je dat je ‘het dier’ wilt redden van de slechte mensheid, dan staan blijkbaar de donateurs voor je in de rij. Wat doen ‘wij’ fout?

Dit is hun fondsenwervende praatje:

Nog veel te veel dieren leiden in Nederland een buitengewoon beroerd bestaan. Ze worden opgesloten in veel te kleine hokken, soms ernstig mishandeld, gewond op straat gezet of gewoon maar aan hun lot overgelaten. Dit kan niet en dit mag niet gebeuren.

Stichting DierenLot trekt zich het lot van deze dieren erg aan en wil ze graag helpen. We vinden het daarbij belangrijk om met name lokale en regionale, kleine en middelgrote, organisaties te steunen. Want die hebben het verreweg het moeilijkst met het financieren van hun hulp.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan opvangcentra, dierenasiels of organisaties in het land die zich met het redden van dieren bezig houden, zoals de dierenambulances. Stichting DierenLot werkt uitsluitend op aanvraag.

Voorkomen van onnodig lijden van gezelschaps- , zwerf- en natuurdieren is ons doel.

Met een expres-hoebiedoebie-uitstraling: ‘ja ik ben goed mens, ik doneer voor mijn eigen zelfbeeld’

Arguing to 100
Hun 100%-doel waarnaar ze toe redeneren is een wereld vrij van dierenleed. Daar kun je niet tegen zijn. Onze fout is dat wij naar 0 redeneren, ‘het valt wel mee’-argumenten aanhangen, en dan kom je alleen maar vertragend voor het goede over.

Net als de dierenasiels breidden ze hun taken uit naar de opvang van wilde dieren, met de containterterm ‘dierwelzijn’. Dus ze mengen zich ook in de populaties van dieren in de natuur, hun overleving. Ik hoorde al dat iemand belde omdat haar hond een duif had aangerand. Kwamen ze helemaal vanuit de Zaanstreek naar Alkmaar met de Dierenambulance om een gewonde duif op te halen.

Ach, was Lenie ’t Hart hen al niet decennia voorgegaan. Die zeehonden brengen ook dikke miljoenen binnen. Onder de dekmantel van ‘Creche’ en ‘opvang’ kun je zo een lucratieve dierentuin uitbaten. Pak je dat professioneel aan zoals Stichting AAP deed van David van Gennep, dan kun je met miljoenensubsidies van de Dienst Regelingen (nu RVO) een compleet dierenpark uit de grond stampen met opvanghokken.

Bij AAP klotsten de subsidies tegen de plinten, zodat ze ook al een ‘opvang’/dierentuin in Spanje uitbaten.

4 Replies to “Het Dier, een marketing- cashcow…”

  1. Wat ik hier van moet vinden weet ik niet goed. De zieligheids emotie commercieel exploiteren staat mij zeer tegen, maar ik heb het Youtube kanaal van Big Cat Rescue in Florida, USA, een tijdje gevolgd en ik kan er geen probleem mee hebben met wat deze mensen doen.
    Denk hier eens over na. De meeste mannetjes leeuwen worden niet ouder dan twee jaar. De wilde leeuw wordt gemiddeld 10 jaar oud. In gevangschap wordt de leeuw en dit geldt voor de meeste katachtige, 20 jaar oud. Het wilde dierenleven is een wreed leven. Het is eten of gegeten worden iedere dag weer. Je staat constant bol van de stress.

  2. Komt nog bij dat voor het ‘welzijn’ van de dieren een Covid-19 vaccine campagne wordt geregeld.

    https://news.zoetis.com/press-releases/press-release-details/2021/Zoetis-Donates-COVID-19-Vaccines-to-Help-Support-the-Health-of-Zoo-Animals/default.aspx

    Dus hierbij is de mogelijke bestemming voor al die miljoenen bekend geworden.
    Ultieme doel is om ongevaccineerde vleeseters via de voedselketen te vergiftigen.
    Twee vliegen in een klap voor ‘the bugs eaters’.

  3. De trend die ik zie opkomen is dat men je je huisdieren afhandig wil maken op verschillende fronten. Een front is ziektedragers en verwekkers. Tweede front het buiten proporties opblazen van dierenleed en dan enorme boetes gaat uitdelen zodat mensen bang worden om nog een huisdier aan te schaffen. Of je het huisdier afpakt. Dus dat mensen die doneren door hun eigen donatie hun huisdier kwijt gaan raken. Er is altijd wel een stok te vinden om mee te slaan dat is kwestie van goede marketing en de norm steeds strakker maken. En dan op school aan de kinderen vragen laat jouw buurman de hond wel x keer per dag uit en krijgt deze ook mensenvoer wat heel slecht voor ze is? Ofwel de kinderen als sociale controle soldaatjes maken

    Ik verwacht weinig front over het leed van de Krekels in de vleeswaren industrie. Stel je de volgende krantenkop voor in “The Sodom and Gomorrah Times daily”
    “Dierenleed xyz front neemt 10 miljoen Krekels in beslag”. Helaas kwamen er ondanks alle maatregelen van de hoogste standaard plus inzet van van vele disciplines en de militaire precisie van de hele operatie , tijdens transport meer om dan als ze daar gelaten waren. Een woordvoerder legde uit dat ze veel van deze operatie geleerd hadden en dat de collaterale schade statistisch de operatie kon rechtvaardigen. Tijdens transport kropen ze in de luchtfilters van de Animal rescue helicopter. De piloot heeft postuum een Ridderorde ontvangen voor zijn heldenrol. De resterende Krekels zijn nu overgebracht naar opblaasbare tenten die te verplaatsen zijn naar elk erf van keuze. Alwaar ze via natuurlijke competitie een slag met de geconfisceerde kikkers van Kikkerfarm Plompie uitvechten. Ga online en gok mee via je Holland Casino QR code. Onder vermelding “Kikker of Krekel burgers”.
    We kunnen niet zeggen dat Dystopia niet bestaat nu nog een gat naar Utopia zien te vinden.
    Kwestie van in de gaten houden wat de scholen in hun pakket gaan opnemen daar zullen de zaadjes gelegd worden of al zijn.

  4. Ik neem aan dat comite dierennoodhulp, house of animals en caring vets (aangifte Kallemooi) ook aan de subsidiekraan lurken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *