Amstergadverdam…

‘Church'(Kerkstraat, foto Afke Smit

Tot mijn grote spijt bezochten we gisteren Amstergadverdamme, onze tienermeiskes wilden de stad zo graag zien, shoppen met vriendin uit Engeland op bezoek. Dus dan ga je maar, de kjoeties hadden het leuk en daar doe je het voor… Maar verder… Vergane toeristenglorie opgeleukt met een week durende staatsgefinancierde openbare orgies en seksuele profilering waar je verplicht trots op moet zijn omdat je anders agressie ontmoet.

Urk Ontmoet Amsterdam, de jongste generatie vissers in oliepak op het Damrak

Zo wordt al het ooit als intiem bedoelde en/of andermans wansmaak openbaar in je gezicht gemept wordt. Als iemand het impopulaire gerecht spruitjes lekker vindt geserveerd met overjarige kaassaus, laat die dat dan vooral zelf thuis eten maar moet de overheid dan het eten van spruitjes met vlaggen vieren en feestjes subsidieren waar all-you-can-eat-spruitjeseetwedstrijden worden gehouden op podia door spruitjes poepende en kotsende drugsgebruikers bij ‘boeng boeng boeng’-muziek, en billboards ophangen ‘ontmoet andere spruitjesvrienden’ en ‘vier je spruitjesvoorkeur wees er trots op’ en ‘ben je uitgescholden voor spruitjesuitjemondstinkerd, durf je er wat van te zeggen’

…met telefoonnummer van de Stasi van NeDDRland er bij, zo’n gesubsidieerd discriminatiebureau dat de staatsideologie van het liberalisme-fascisme en haar ‘democratische waarden’ ( consumptie- en geldzucht) met staatsgeweld er in moet rammen, bijgestaan door die valsspelers van Gerrit ‘Ondermijning’ van der Burg zijn OM (‘public interest litigation’) en de links-liberale rechterlijke machtsmisbruikers die het Klimaatindustrieel Complex met juridisch activisme aan inkomsten helpen…(SDG16)

Femke Halsema haar interpretatie van ‘jezelf zijn’

Femke Halsema bewondert de satanist Marina Abramovic, dus dan krijg je Pride: Hoogmoed, zelfaanbidding en moreel relativisme, oftewel satanisme. Zoek maar op ‘Church’ (Kerkstraat) en je gaat letterlijk over je nek….De hel van Dante, het Absolute Niets. (SDG5, vernietiging natuurlijke sociale verbanden)

… bedenk dan dat ik op het Rokin bij Hajenius een lekkere Nicaragua-sigaar kocht in een winkel die nog iets van de Oude Klassieke wereld -tegen de verdrukking in- ademt, je kunt enkel nog kistjes kopen waarop staat dat je medemensen beschadigt met zo’n handgerold stukje plantaardig ambachtswerk (…), en vervolgens word je van een terrasje afgejaagd omdat je er geen sigaar mag roken, zo’n heerlijke knakkerd, maar wel weer vieze filtersigaretten.

Ook kun je overal in het openbaar blowen, die konijnenhoklucht overal, en een simpel drankje op een terrasje kost zeven euro. Overal camera’s, Tiktokkies staan een uur in de rij om een modieus koekje te bemachtigen, enkel en alleen omdat iedereen het doet en het een hype werd, net zoals eerder iedereen de spuit nam op commando. Je kunt de bediening vaak niet in het Nederlands aanspreken, je ziet een multiraciale monocultuur (SDG10) van consumptie in een open riool.

Vervreemding.

Zielloosheid.

Shell wappert de homo-vlag als promotor van de 2030 Agenda, SDG Doel 5

Overal rijden politie-auto’s rond alsof de staat van beleg is afgekondigd, op het Leidseplein stond de kar van een beveligingsbedrijf meer prominent in zicht dan de gezelligheid, de boekentempel die ooit aan de Herengracht vlakbij het Spui stond is veranderd in een alles-en-niks-winkel, de toiletten van café’s besmeurd met stront, bijna alle wegen in het centrum zijn afgesloten (SDG11, Smart City), terwijl de parkeerhaaien (boetes boetes) iedere seconde azen op argeloze kortparkeerders die zich afvragen waar ze het zoeken moeten, en zo konden we zelfs onze tieners niet meer van Amsterdam CS halen na hun dagje shoppen (want daarom was ik er, voor die meiskes).

Als liefhebber van mijn mooie vrouw voel ik me niet meer welkom in dit overschatte regenboogstinkhol, en nee, ik adverteer wat wij in in privé doen ook niet in het openbaar want daar is intimiteit ook niet voor bedoeld, tenzij er geestelijk iets mis is met je. Je moet maar doen alsof je het niet voelt en ziet of je krijgt meteen agressiviteit op je af: ‘Ignorance is Strength’ Vrijheid is Slavernij en Oorlog is Vrede, en ‘Leegte vullen’ Liefde noemen…

Bijna alles dat die leugenachtige nihilistische en corrupte Nederlandse overheid je op de mouw speldt betekent tegenwoordig precies het tegendeel van wat het beweert. ‘Groene’ energie is industrieterrein in natuurgebied en bos dat je kapt voor de biomassacentrale, ‘verduurzaming’ betekent ‘oligarchie en corruptie legaliseren’…Enzovoort.

Immers wat is de oproep ‘jezelf zijn’ op die vlaggetjes die overal in de stad hangen, wanneer je staatsteun en staatsagressie naar andersdenkenden nodig hebt om ‘jezelf’ te zijn, wat ben je dan voor mens?…Alleen bij een socialistische/liberale tirannie gaat de Staat over het intieme en de persoonlijke voorkeuren van mensen. Amstergadverdamme is de hoofdstad van NeDDRland.

Wat ben ik blij dat ik daar niet meer hoef te wonen…

  • Dit is een column, dus een satirisch stukje, wat inhoudt dat er stijlfiguren in voorkomen en kwetsend taalgebruik. Als het je niet bevalt, dan heb je gewoon pech en lees je maar iets dat je wel bevalt.

12 Replies to “Amstergadverdam…”

  1. Dat wrak van een russische tank dat staat opgesteld bij De Balie doet me walgen
    als inwoner van Amsterdam. Ik heb inmiddels een gruwelijke hekel aan zowel De Balie
    als aan die verlepte sloerie van een Halsema ontwikkeld.
    De Balie en Halsema. Nihilisme en vervreemding.

  2. Wel slim spel die opmerking en uitleg wat een Column is aan het einde. Alsof je daardoor alles aan te kaak kan stellen en daarmee de wind uit de zeilen haalt van diegene die vinden dat de manier van zeilen van de heer Zeilmaker hun de loef afsteekt om op kwestende tekst te reageren.
    Ik heb geen probleem met jouw tekst er zit best wel wat in wat waar is . Ik heb ook geen probleem met jouw frustraties je kan er goed geld mee verdienen, kijk maar naar J. v. h. Hek .
    Ik geef gewoon een visie ter aanvulling en vooral om te relativeren.

    Steden zijn van oudsher broedplaatsen geweest voor alles wat in de provincie niet kon vanwege sociale/religieuze acceptatie en controle. De mens als politieagent onder elkaar.

    De ene generatie groeit er mee op en de oudere grijpen terug naar vroeger.

    De conclusie die ik al jaren trek is dat mensen inderdaad kuddebeesten zijn en trends/mode achterna hobbelen. Ik stond versteld dat rond 30 jaar geleden de nuchtere Nederlandse man zo makkelijk met mode te beïnvloeden was door massaal met een kaalgschoren hoofd rond te lopen omdat dit gewoon zo duidelijk in het zicht lag. Momenteel zijn baarden weer in de mode over de hele wereld. Mijn insteek is als je lang genoeg hetzelfde blijft dan kom je vanzelf weer in mode. Dus Rypke houd je sigaar in ere en koop tabak op of maak een eigen sigarenfabriek want de kudde volgt vanzelf de hoeden zijn er al weer vooral bij de vrouwen. Laat Afke een paar keer in een vriendinnen club met een mannen hoed op een ‘Ladies-sigaar’ roken alsof het heel normaal is en er zullen er zijn die gaan volgen, probeer maar uit . Beetje promoten dat jouw tabak groene sustainable eco shit is zonder Agro chemicaliën en dat je in klimaat neutrale weeshuizen investeert . Dit om ook de pedofiel aan jouw sigaar te krijgen, dat schijnt een groot marktsegment te kunnen wezen. Wees wezen en wezenloos ofwel weg is de wees.
    Dat jouw spruitjesluchtsyndroom de sigarenlucht van een ander kan zijn. En jouw biertjes, het wiet voor een ander, is een realiteit die je moeilijk onder ogen ziet. Leven en laten leven. Voor elke liter bier is ongeveer 250 gram graan wat equivalent aan één brood is nodig. Plus transport en productie energiekosten. Dus ik hoop dat je nooit over honger en voedselbanken of de hoge prijs van brood omdat graan schaars wordt gaat schrijven, met dit boter op je hoofd want dat zal dan smelten

    Hieronder een verklaring van alcohol

    The word “alcohol” is said to come from the arabic term “Al-khul” which means “BODY-EATING SPIRIT” (also, is the origin of the term” ghoul”). De term dat de Duivel achter drank zit is iets wat ik regelmatig tegenkwam vooral in het streng Gereformeerde Zeeland. Duidelijk genoeg lijkt mij.
    Zet dat tegen de medische voordelen en de geestverruimende werking van wiet wat al eeuwenlang een Ayurvedic geneesmiddel is. Dan is dat alleen te pareren door emoties en sociale acceptatie/conditionering buiten dat drinkwater vroeger niet rein was maar nu niet meer geldig is, tenminste dat is te hopen.
    Ik heb meegemaakt dat iemand met een fles Jenever in een krant zodat het niet opviel de slijterij uitkwam en de klant die een coffeeshop verliet voor junkie uitmaakte.
    Drank maakt je laag bij de gronds banaal wat aards maakt en wel mocht en goed uitkwam. Even biechten en wat aflaat betalen was waar het systeem in het Westen op draaide, daar kwam een Luther tegen in opstand/protest. Terwijl wiet wat je spiritueel en afkerig van brutaal aardse banaliteit maakt verboden werd is duidelijk. Heb jij wel eens knokken gezien als er een paar mensen onder elkaar gezellig roken zonder alcohol erbij, ik denk het niet?. Niet in de minste plaats dat het overal kan groeien en het niet gecentraliseerd uit fabrieken/ brouwerijen van de gevestigde orde komt met accijns erop. In Nepal staat zo’n beetje op elk boerenperceel wat wiet. Als de geit, koe of buffalo problemen met de maag heeft dan doet men wat op een ronde ijzeren schijf waar normaal rond plat brood (Chapatti) op gemaakt wordt om de THC actief te maken en geeft dat aan het vee. In Nederland ben je veel geld aan een dierenarts en niet vrij verkrijgbare medicijnen met waarschijnlijk ook bijwerkingen kwijt.

    Relax je bent niet heilig of meer Calvinistisch Nederlands zelfrechtschapen omdat je andere overtuigingen, gebruiken en consumptie gewoontes hebt.
    Je geeft nu net zoveel kritiek als datgene je in dit artikel een afkeer aan toont als je niet met hun gewoontes meedoet. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Gewoon stabiel lekker jezelf blijven met de instelling van. Je mag op het randje van mijn bord schijten als het maar niet spettert.
    Zie het als een offer wat jij voor de ‘meiden’ over hebt uit liefde voor hun en ondertussen jezelf weer even kan calibreren door even te proeven wat er in Big City gaande is. Een dag in Big City is goed om te zien wat er allemaal te koop is en dan weer lekker genieten als we thuis zijn.

    PS
    Ben a.u.b. voorzichtig met welke foto’s je plaats en het commentaar erbij. Als ik uit Urk zou komen en dit zou zien dan zou ik je aanklagen of het op zijn ‘Urks’ oplossen. En als ik niet uit Urk zou komen en een dergelijke foto van mezelf zou zien en de tekst erbij dan ook. Ook die vermeende dansende dorpsgek in Madeira met zijn muziekspeler/radio zit op het randje wat zich tegen je kan keren. Tenzij je toestemming hebt gevraagd wat me stug lijkt. Je loopt in de kijker en men zal proberen en stok te vinden om mee te slaan.
    Groeten van een Creatie toerist.

    1. Die foto’s zijn gemaakt op de openbare weg, in de openbare ruimte. Zo te lezen heb je heel wat problemen met het stuk van Rypke. Maar het zijn dan ook altijd de zgn. vrijdenkende tolerante kosmopolieten die het minste op hebben met de vrijheid van een ander.

      1. Het is de combinaties van de foto’s met de tekst erbij wat volgens mij belastend voor hem kan worden. Ik vind hem te kostbaar om door zijn frustraties te luchten buitenspel gezet te worden. Het is meer een verbondenheid en relativeren om hem hiervoor proberen te hoeden. Hij heeft soms de neiging om emotioneel door te draven wat zich tegen hem kan keren. Hij weet uit vorige reacties dat ik diep respect heb voor zijn geniale onderzoekende journalistiek.

        1. Er zit teveel ‘kantoorknuppel’ geje, gejij en gejouw in het betoog, dat is jammer, gezien de interessante wetenswaardigheden en uitstapjes. Men zou kunnen stellen dat dat een kwestie van smaak is, maar het zijn woorden waarmee iemand steeds direct persoonlijk wordt aangewezen, wat met het aantal voorkomens in dit betoog een effect heeft alsof constant de vinger in het gezicht wordt gestoken. Dat geeft een indruk van een gebrekkige opvoeding, of van democratisch opgevoed te zijn (wat op hetzelfde neerkomt), waarbij men aanneemt elkaars gelijke te zijn…, het spreekt van een democratische familiariteit, alsof u met meneer Zeilmaker heeft geknikkerd. Nou goed, als meneer Zeilmaker geen probleem heeft met die familiare toon, dan is de mate van het ‘ge-je, gejij en gejouw’ toch een geval van te vaak op de persoon wijzen. De meeste argumenten en wetenswaardigheden zouden in een onpersoonlijke algemene vorm en een wat prettiger gepaste afstand vorm kunnen worden gebracht, niet zo opdringerig.
          Buiten het ge-je in termen van op de persoon wijzen zitten er ook teveel ‘je’ (als in ‘we’) aannames in. Er zitten ook wat redeneringen in die men het best met een slok op aan de barman zou kunnen slijten, die is dat soort dingen gewend.

          Ik tel dan ook nog ‘hem, hem, zijn, hem, hij, hem, hij, zijn’ in een paar zinnen. Als dit zo doorgaat dan gaat het bijna verder dan de terreur van schoonmoeders en scheidende echtparen.

          1. Mooie analyse
            Ik weet zelf ook niet goed welke band ik met hem heb. Of het nu verder dan de terreur van schoonmoeders en scheidende echtparen gaat is natuurlijk relatief. Moet zeggen je doet het zelf ook niet slecht in de arena als ik het zo lees. Ik had geen last met mijn schoonmoeder en ex partner. We ondersteunen elkaar tot op heden na 27 jaar gescheiden te zijn. Ik heb ook geen last van Rypke wel een andere mening.
            Ik ben in ieder geval geen kantoorkuppel (mooi woord) als je de waarheid zou kennen dan zou je weten hoeveel je ernaast zit, maar het draait niet om mij in deze. Behalve dan mijn schrijfstijl die niet schijnt te bevallen.

            Ben bang dat ik wat tere snaren aangestreken heb door mijn nuchtere directe manier van doen met het relativeren van zaken.

            Ik had beter een disclaimer onder het verhaal kunnen zetten gelijk Rypke doet.

            Ik weet dat ik knuppels in een hoenderhok kan gooien. Het zijn die hokken waar ik mensen dingen die aannemen en zaken als waar verkopen, uit hun verband halen of zaken die hun niet van pas komen in het absurde trekken, tegen opties ga aanbieden.
            Met de boodschap dat hun fundament misschien wel. op drijfzand kan blijken te staan.
            Wat we wel gemeen hebben is dat we een eigen stijl van uiten hebben gelijk jij de jouwe.
            Het is meer een benadering alsof het een broer of goede vriend is hoewel we hemelsbreed verschillend zijn. Dit heeft niets met opvoeding te maken en de manier hoe jij dat invult. Ik vind al die hokjes van liberaal links rechts communisme en democratie allemaal vakjes die een open mindset en spontaniteit afremmen of geheel belemmeren.
            Gezien vanuit het fictieve broer vriend gevoel heb ik hem dan ook benaderd waarbij ik hem aanvul maar ook het relatieve van zijn manier van denken op papier te laten zien. De manier waarop daar schijn jij op te struikelen. Ik neem aan dat Rypke niet echt verlegen is en het zelf wel zal laten weten wanneer hij er niet van kan slapen.
            Mathilda zag er wel doorheen en las tussen de regels door.

            Rypke kan me nooit verwijten dat ik mijn mond niet opgedaan heb om hem te waarschuwen!
            De reacties erop kan ik mee leven omdat ik snap dat op mijn acties ook reacties kunnen komen.

            Als ik een tere snaar bij je geraakt heb dat was dat in ieder geval niet mijn intentie en een neveneffect wat bij jouw omhoog kwam borrelen.

            Hoop dat dit je wat meer rust en vertrouwen in mij geeft ook al ben ik een Joker, maar je deze zit nu eenmaal ook in het kaartspel.
            Groeten

  3. Maar goed, Amsterdam is dus de stad van de wansmaak, de stad van de linksigheid, de stad van een mix van een stinkende mix van terreur van tuttigheid, sneuheid, wansmaak, hypocrisie, corruptie, incompetentie, en democratisch verval in het algemeen (in goed gebruik na de debacles van het democratische Rome en Athene).
    Ik heb een ongeschreven boek, een boek dat het beste ongeschreven zal blijven, met als titel ‘Democratie: van potsierlijkheid naar potsierlijke rampzaligheid’, (ondertitel: de Utopia van het Volk), daar zal Amsterdam in figureren als vlaggenschip der wansmakelijke potsierlijkheid.
    Als aan lager wal geraakte anti-democratische aristocraat onderhoud ik me nu eenmaal graag met de ontwikkelingen in de democratie, vanwege een gevoel van leedvermaak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *