‘Duurzame’ Herna Verhagen (PostNL) steelt ons StrijdT-bier

De zending van 22 december bij PostNl punt Sint Nyk

Wanneer we honderden ‘Liever dood dan Slaaf’-biertafelboeken versturen via PostNL Zakelijk, komen ze allemaal bij onze klanten aan. Maar zodra we 38 pakketten met bier versturen, raken direct twee op 22 december verzonden kistjes kwijt met elk twaalf flesjes StrijdT, schade 100 euro plus extra door PostNL gerekende verzendkosten.

Leuk dat je frituurvet tankt voor de Planeet en ‘uitstootvrij’ bezorgt, maar waar zijn onze pakketten?

Uiteindelijk krijgen we één vernield kistje teruggestuurd met nog zes beschadigde flesjes. Voor het vernielen van ons eigendom en het niet afleveren bij onze klant rekent PostNL Zakelijk dan ook nog eens extra terugstuurkosten.

Zo lijden wij meteen honderd euro schade plus extra verzendkosten. En onze klanten wachten tevergeefs op hun StrijdT-bier, dat wegens groot succes in drie dagen was uitverkocht. Dus moeten we daar ook nog eens 100 euro aan besteden. Dus PostNL geeft ons een schade van 200 euro.

De nagenoeg onbereikbare klantenservice van PostNL Zakelijk weigert na uren wachten aan de telefoon om de geleden schade te vergoeden: We krijgen ene Isabella van Egten met Brabotongval aan de lijn, die wel veel ‘ja inderdaad ja’ kan zeggen en aardig voordoen, maar die niks voor ons doet, behalve in de wacht zetten.

Waarom Track & Trace als je pakketjes alsnog ‘verdwijnen’

‘we kunnen de zending niet meer vinden’
Ze hebben de pakketcode en de track & tracecode, weten precies om welke pakketten het gaat en in welke gewichtscategorie ze zijn verstuurd. Maar ze werpen dan allerlei hordes voor je op, om niet te doen wat ze moeten doen: De Schade vergoeden, en excuses aanbieden.

Immers, hoe kunnen wij nog op de postbezorging van ons nieuwe bier aan, wanneer je twee pakketten kwijt bent op 38, dus dat je vijf/zes pakketten per honderd als verlies moet incalculeren, dat PostNL zichzelf het recht voorbehoudt om je eigendom te vernielen of te ontvreemden

Beste,

Wij hebben met het depot gesproken en kunnen de zending niet meer vinden. Heeft u voor ons het afleverbewijs, en wat er in het pakket zat en hoeveel het pakket woog.

Met vriendelijke groet,
Isabella van Egten PostNl Zakelijk

Die vragen doen er niet toe, ze weten in welke gewichtscategorie het pakket zat en ze hebben de verzendcode. Op Facebook vind ik 1 Isabella van Egten uit Breda die een heleboel selfies van zichzelf maakt. Is die het?

Extra bij betalen als je niet bestolen wilt worden
Zoals bij alle moderne ‘klantenservice’ doorlopen ze een afpoeier-protocol, dat de inkomsten-maximalisatie en jaarcijfers van het management als uitgangspunt heeft. Meer dan begripvol doen, je in de wacht zetten en iemand anders bellen die het ook niet weet willen ze niet doen.

Ze gaan er vanuit dat je maar je verlies neemt, in dit geval accepteert dat bij PostNL pakketten gewoon gestolen kunnen worden/in de Bermudadriehoek verdwijnen. Of ze roepen dat je maar verzekerd moet versturen. Dat is de wereld op zijn kop. Dat je extra moet bijbetalen als je wilt dat PostNL je niet besteelt, pakketten vernielt of kwijtmaakt.

PostNL compenseert CO2 door ons bier op te drinken

CO2-compensatie door ons bier op te zuipen?
We hebben ook een klacht ingediend bij het PostNL punt hier in Sint Nyk. Een goede Fries hier gaat het Rayonhoofd hier aan de mouw trekken. Wij accepteren niet dat PostNL van ons steelt, en zichzelf het recht voorhoudt om pakketten die je ze in bewaring geeft kwijt te maken of te vernielen, en daarvoor ook nog de volle onkosten te rekenen.

Hoe kunnen wij immers als kleine ondernemers er van op aan, dat we bij de tweede batch van ons populaire StrijdT-bier niet weer bestolen worden en dat ze bij PostNL ons StrijdT-bier opzuipen. PostNL gaat er prat op heel MVO te zijn, dat ze CO2-compenseren. Blijkbaar slaat PostNL CO2 op door ons bier met koolzuur op te zuipen.

Wij snappen wel dat het erg lekker is, maar koop ze dan zelf en jat niet van ons.

Vernield door Post NL bij verzenden, zes gejat en dan ook nog eens terugstuurkosten rekenen

Ik ga door tot we ons gelijk halen. Hun CEO Herna Verhagen heeft met PostNL allerlei vrome praatjes over hoe ze de Planeet redden, ‘duurzaam’ zijn. Leuk dat je de Postauto tankt op Frituurvet en wat zonnepaneeltjes op het dak hebt, maar dat is nog geen excuus om klanten te bestelen.

Het boek met schutbladen van historisch Frisia (www.lieverdooddanslaaf.com), blijkbaar houden PostNL-medewerkers niet genoeg van lezen om die boeken ook te stelen

Dit zijn we niet gewend van PostNL. Dus Herna Verhagen, we vragen je hier persoonlijk werk van te maken. En anders komen we ongevraagd op de koffie met camera. We moeten op betrouwbare bezorging aan kunnen, want onze klanten hebben alweer vele kistjes van de nieuwe Batch gereserveerd. Wij zijn een goede zakelijke klant geweest die jullie duizenden euro’s aan verzendkosten opleverde.

Het kwijt maken van in bewaring gegeven eigendom, weigeren dat te vergoeden en zelfs extra verzendkosten rekenen voor iets dat je niet bij onze klanten bezorgt, dat is asociaal, en bovendien tegen de wet. Is dit wat jullie SDG-doel ‘Fatsoenlijk werk’ inhoudt?

In afwachting van de schadevergoeding en excuses door Herna Verhagen, verblijf ik

 

One Reply to “‘Duurzame’ Herna Verhagen (PostNL) steelt ons StrijdT-bier”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *