Fryskneger Habtamu heeft Freesche collega Keno

Die uitspraak staat genoteerd: Ik laat me ook niet vertellen wie ik wel en niet moet accepteren, discriminatie hoort een grondrecht te zijn

De Braboneger is uit, maar de Fryskneger is trending. Dankzij Johan Derksen ontstond gisteren een nieuw nationaal icoon: Habtamu de Hoop, die plat Westerlauwers-Fries dialect kan praten. In Oost Friesland heeft Habtamu een evenknie, die op grote landbouwmachines rondrijdt en Platt Freesch praat.

Johan Derksen heeft gelijk wanneer hij Habtamu de Hoop geen typische Fries vindt. Niet taal(subsidie) bepaalt of je Fries bent, maar afkomst, historie en mentaliteit zoals beschreven in mijn Meisterwerk Liever dood dan Slaaf.

Maar afkomst of dialect maakt je niet beslist een leuker of beter mens, waar je onder staatsdwang beslist aardig tegen moet zijn. Het gaat er dus om dat discriminatie niet verboden hoort te zijn, maar een grondrecht voor alle vrije mensen.

Wout Zijlstra jr. met het zwaard van Grutte Pier, meer ‘typische Fries’..

Met racisme is niks mis, met slachtofferschap en staatsdwang wel
De Hoop reageert sportief zoals het hoort, wat hij van de opvoeding van zijn Friese ouders kan hebben meegekregen. Tolerantie is niet ‘het recht op lange tenen’ maar incasseringsvermogen. Wij hadden op de lagere school ook adoptiekinderen in de klas, die De Vries als achternaam kregen. En die praten ook gewoon Fries.

Je zou als kind geen seconde daar enig moment druk over doen. Wanneer je maar zelf mag bepalen wie je wel en niet leuk vindt, en dat Vadertje Staat/De PvdA het niet voor je bepaalt.

Wanneer je humor hebt en relativeringsvermogen, is de kans groter dat je populair wordt dan wanneer je een linkse zeikerd bent die het gesubsidieerde slachtoffer gaat uithangen.

Groter Friesland uit de zestiende eeuw, zoals getekend door Abraham Ortelius

En dat is precies wat je ook in Oost Friesland ziet. Habtamu vindt in Oost Friesland een collega, Keno Veith, kruising tussen een Kameroenese vrouw en een Oost-Friese boer. Die werd een internet-cultheld omdat hij al Platt-pratend rondrijdt op landbouwmachines. Het ‘Freesch’ is het Oost-Friese dialect, onderdeel van de Friese dialectvormen die van West Friesland tot Denemarken in gebruik zijn.

Daar lagen de Duitsers bij in een deuk. Je kunt die populariteit zien als ontlading voor de dwang die ‘De Staat’ oplegt om vreemdelingen te moeten accepteren waar je nooit om vroeg, en die enkel potverteren. Hier was er één die normaal werkt voor de kost én die Platt praat.. Net als de Braboneger bij ons.

Hij kleedt zich als BA Baracus van The A-team en heeft zijn eigen Youtube-kanaal waarin hij zichzelf filmt tijdens de Maisoogst:

Racisme en discriminatie zijn prima
 Racisme is een natuurlijke vorm van menselijk gedrag, dat niet beslist slecht hoeft te zijn. Dat je snel in de ander jezelf kunt herkennen, is het een vriend of vijand. Discriminatie betekent dat je zelf onderscheid leerde maken op basis van je eigen ervaringen, zonder dat De Staat zich daar in mengt.

Helaas raakten deze natuurlijke eigenschappen van mensen door partijen als de PvdA gepolitiseerd. Zo ontstond belerende terminologie waarmee de PvdA staatsbemoeienis en staatsagressie uitbreidt over privaat leven en werk. Discrimineren betekent zelf onderscheid maken op basis van eigen criteria, en niet criteria die een totalitaire overheid je oplegt.

Het politiek spectrum links-rechts loopt van totalitaire staat naar libertair, Wild West met iedereen die het recht heeft om zelf wapens te dragen en álles te zeggen over wie dan ook. Extreem rechts betekent ‘extreem vrij’… Het facisme was/is een linkse ideologie, die staatsalmacht predikt.

Met Grutte Pier op de foto als wachters

In de vrije, gezond-rechtse kijk op de wereld mag  iemand iets lulligs over negers zeggen, dat is dan zijn zaak. Of wanneer een neger een hekel aan blanken wil hebben. Je kiest zelf uit met wie je om wilt gaan en wie je voor je wilt laten werken in je bedrijf, met wie je samen leeft. Zolang je niet oproept tot geweld of diegene geweld aandoet: Dat je iemand met een hele groep mishandelt omdat die blank is.

Maar dat geldt tegen iedereen, en heeft niets met afkomst te maken.

Maar we leven in een socialistische heilstaat, waarin met twee morele maten wordt gemeten. En dus: Wie lullige dingen zegt over negers zonder tot geweld aan te zetten, maakt al snel kans op strafrechtelijke vervolging.

Heb je als neger een hekel aan blanken dan krijg je subsidie en politiebescherming voor je actiegroep Kick Out Zwarte Piet. In dat meten met twee (morele) maten wringt de schoen, niet bij wat voor afkomst je hebt.

Friese bouwstijl

PvdA is in uitwerking antivries
De pijn ligt bij het feit dat we in een socialistische heilstaat zijn geparkeerd sinds de PvdA (1946) het licht zag, met een linkse Grondwet in 1983 en haar ‘non-discriminatie’-beginsel. De Staat bepaalt wat jij van een ander mag vinden, niet je eigen levenservaring.

De Hoop mag dan het dialect kunnen pruttelen, in mentaliteit kun je geen Vrije Fries zijn wanneer je de PvdA aan stemmen helpt. Want dan lobby je voor de handtastelijke hand van de geïnstitutionaliseerde criminaliteit die ‘uitdijende overheid’ heet, voor het Fabiaanse socialisme.

Hoewel het ook een teken van goede integratie is, wanneer je linkse standpunten omarmt om zo de weg naar de zoete honingpot van subsidies te vinden.

Je ‘verfriest’ wat Nederlandse woorden en het lijkt al heel wat

Subsidie is de antithese van vrijheid, omdat het met staatsgeweld geroofd geld betreft, dat door ambtenarij dan aan andere mensen wordt weggegeven. Het probleem van socialisme is dus dat je door andermans geld snel heen raakt, en dan nog meer staatsgeweld nodig hebt om nog meer mensen te beroven.

Het wil wat zeggen dat de man die ‘De Verbouwing van Nederland’ afkondigt, dus herinrichting van Friesland volgens de filosofie van de klimaatleugen (Omgevingsvisie ‘duurzame’ ontwikkeling), Hugo de Jonge nu 18 miljoen euro subsidies belooft voor het Westerlauwers Friese dialect, 1 van de vele Friese dialecten.

Je verdialectiseert wat Nederlandse woorden en het lijkt al heel wat, doe je dan iets voor Friesland? Terwijl je tegelijk het oude oerlandschap van Friesland helpt verminken met wind-industrie en zonne-industrie.

Een taal is dood wanneer deze met subsidies in leven gehouden moet worden. De motivatie om Fries te spreken moet uit de bevolking zelf komen.

In het Noord Friese dialect

Wanneer De Staat de taal en cultuur in leven moet houden, ben je in een socialistische dictatuur aangeland. Morgen daar meer over in de nieuwe weekeditie van Interessante Tijden TV: Nee, er is niets goeds aan de 18 miljoen euro sigaren uit eigen doos van misdadiger tegen de menselijkheid, Hugo de Jonge.

Hugo ‘van arm tot arm’ de Jonge hoorde wat mij betreft al lang opgesloten te worden voor zijn rol in het grootste bedrog en misdaad tegen de bevolking sinds ’45. Van Hugo de Jonge zou ik niets aan willen nemen, die verdient berechting via een tribunaal, net als WEF-lakei Mark Rutte.

Moraal van dit verhaal: Je hoeft niet binnen het kleine restant van historisch Friesland te leven om Fries te zijn, of het Westerlauwers Friese dialect te spreken. Het gaat om je mentaliteit, zie daarover ook mijn hoofdwerk.

Ben je vrijheidsgezind, voor het Goede, Ware en Schone of een gevaccineerde gehersenspoelde die de almaar uitdijende totalitaire staat faciliteert. De socialistische heilstaat is de doodsvijand van de vrijheid, waarvoor de Vrije Friezen in de hoge middeleeuwen stonden met hun strijdkreet ‘Liever dood dan Slaaf’…

Je kunt weer een Liever dood dan Slaaf tshirt bestellen

‘Fries Zijn’ is Vrij (willen) zijn, vanuit een bijna genetische aanleg. Is De Hoop een gevaccineerde door moderne ‘cultuur’ en media gehersenspoelde dan is hij geen Fries, volgens die diepere definitie dan ‘subsidie-Fries spreken’.

 

4 Replies to “Fryskneger Habtamu heeft Freesche collega Keno”

  1. Typisch geval van eenzijdige KULturele toeeigening, sorry CUNTural appropiation.
    Ivm EU-verkiezingen, evenals €18M ‘Friezensteun’: investering in stemmenwinst. Arme Habtamu de Fries, zou hij in de gaten hebben dat hij wordt misbruikt?

  2. “Je hoeft niet binnen het kleine restant van historisch Friesland te leven om Fries te zijn, of het Westerlauwers Friese dialect te spreken.”

    – Dit is wat de op Friese scholen binnengedrongen Hollandse/Hoerlandse (Nederlandse hulpkrachten) leerkrachten zeggen wanneer ze onze Friese kinderen op de scholen met extreme pressie, groepsdruk en ‘shaming’ ont-Friezen. Zodra Hollanders ergens massaal binnenkomen begint het ont-Friezen. Dit was 1000 jaar geleden ook al zo en nu gaat het nog steeds zo. Er is bijna geen Fries sprekend kind meer over. Hele dorpen worden door de Hollanders ont-Friest. Friese ouders zitten thuis met een Hollands kind op de bank dat op school zo ernstig onder druk is gezet dat het van zijn leven nooit meer een woord Fries zal spreken. Dit is genocide. De Friese vrijheid zit in de taal. De taal is de cultuurdrager. De taal is het voertuig van de (vrije of gebonden) geest. Wie vrij wil zijn van een ander volk heeft een eigen land, een eigen taal, een eigen cultuur.
    Dit is wat ware vrijheid is, dat je je niet meer laat aansturen door andermans/-volks (programmeer)-taal. Zeker in tijden van politieke correctheid waar taal als wapen wordt ingezet is het belangrijk dat Friezen hun eigen taal behouden en doorgeven aan hun kinderen. Onze Friese kinderen worden van hun eigen Friese identiteit beroofd en krijgen een ‘fake identity’ in-ge-geest. Ze worden op onze scholen ‘omgekat’ tot Hollander of Hoerlander en spreken nu de taal van de stad. Ze spreken ‘Nederlands’, maar niet ABN-Nederlands, maar een Hollands dialect. Het is niet om aan te horen. Van deze proselieten krijgen wij als echte Friese Friezen nog heel veel last, want zij willen zich tegenover hun nieuwe ‘meesters’ willen bewijzen. Achter de kassa doen ze net of ze je niet verstaan als je Fries spreekt, terwijl je hun Friese namen ziet op het schildje en weet dat ze Friese ouders hebben. Deze proselieten zullen ons leven tot een ware hel maken wanneer wij dementerend in het bejaardenhuis komen te zitten. Ons volk wordt uitgeroeid en er is niemand die over deze olifant in het toilet durft te praten of wil praten, want als je al gedeeltelijk ver-Hoerlandst bent door werk of studie of door vermenging met het Hollandse bastaardvolk of door verzwakking, meegegaan zijn met het aannemen van die apentaal door opdringerigheid, niet van buigen vreemd bent, dan interesseert het je natuurlijk geen reet. Je ziet het niet eens, want de Friese wereld is je wereld niet. Alles om je heen in huis of op het werk of in de kerk is in het Hollands (Nederlands). Het juridisch-economisch administratiefje ‘Nederland’ is voor de Hollanders gewoon een construct waarmee zou optimaal de overige ‘Nederlanden’ (provincies) leeg kunnen roven.

    Het is ONS land.
    Het is ONZE steenkool.
    Het is ONS gas.
    Het zijn ONZE kinderen.

    Snel wegtrappen die Friezen van de nu Nederlandse/Hollandse kustgebieden. Wij willen niet boeren, vissen of jagen. Wij moeten boten bouwen, want wij moeten een paar duizend kilometer verder op zijn, want daar zijn mensen die ONZE leiding nodig zijn. Dat zijn ONZE mensen, daar in ONS Indië. Wij Hollanders stelen echt niet hoor, alles is gewoon van ONS. We hebben zelfs een omroep die zo heet….ONS-ONS-ONS-ONS-ONS….

    Friezen die geen Fries spreken zijn van hun taal, identiteit en cultuur beroofd en dus geen Fries meer. Ze zijn slechts van Friese afkomst. Aan de vrucht herkend men de boom. als een kind met Friese ouder Hollands spreekt, dan is pa waarschijnlijk een zakloze stofzuiger en ma een pitloze druif. “Spreek je moers taal”…als het maar geen Fries is. Die vieze Hollanders zitten niet aan onze kinderen…ze zitten er zelfs in. Een op school ‘omgekat’ Fries kind, dat nu met een Hollands dialect Nederlands spreekt is gewoon een koekoeksjong. Heiti en Memmi mogen ze nog wel zeggen, om de band met de ouders te behouden, want die Hollanders zijn niet gek…die domme Friese ouders moeten wel voor het koekoeksjong blijven betalen, want daar zijn zij te zúnig voor. Deze koekoeksjongen zullen als ‘Janitsaren worden ingezet tegen het resterende deel van ons tanende volkje, en de overgebleven Friesspekende kindertjes zullen nooit een Friese partner kunnen vinden. Dit is de genocide. Er zijn geen lijken op straat voor nodig om een beschaving van 2500-3000 jaar oud uit te roeien.

    Gewoon de methode ‘a death by a thousand cuts’….vaarwel beschaving, ten onder gegaan aan de barbarij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *