
Mooie meid met lekker vlees bij boerenprotest Achterhoek.
Verkopers van nepvlees mogen de namen ‘steak’ en ‘worst’ blijven gebruiken. Dat oordeelt het Europese Hof van Justitie na een klacht van vega-industriëlen Beyond Meat en de Vegetarische Unie, volgens het Vakblad van de Voedingsindustrie op zeven oktober.
EU-lidstaat Frankrijk had deze misleidende benamingen voor plantaardige producten verboden. Maar volgens het Hof zou dat verbod in strijd zijn met de EU-directive nr. 1169/2011 voor harmonisatie van wetgeving.
Het oordeel speelt de lobby vanuit de Verenigde Naties in de kaart: Verkopers van nepvlees en hun social engineers zetten juist in op camouflerende naamgeving, als strategie voor productacceptatie.

Boeren wegpesten is SDG15, energiearmoede is SDG13
Dis met vlees noch vis (SDG2 ‘zero hunger’)
Het Hof geeft zo meer juridische speelruimte aan de lobby tegen de veehouderij van (multinationals en bankiers rond het) World Economic Forum en de Verenigde Naties. Beide sloten in 2019 een contract om samen te werken om de SDG’s (duurzame ontwikkelingsdoelen) op te dringen aan de maatschappij.
In de bankiers- en multinational-wereld zijn die SDG’s bekend als ESG: Environmental & Social Goals. FvD-Kamerlid werd door D66/het Openbaar Ministerie recent vervolgd omdat hij die SDG-‘ideologie’ vergeleek met nazisme. Daarvoor stond hij op 7 oktober terecht. Communisme lijkt een betere term, al zou corporatisme (stakeholdermodel) wat vriendelijker klinken.
De ‘eiwittransitie’ wordt gerechtvaardigd door de CO2-lobby. De veehouderij zou 16,5 procent van alle CO2-uitstoot veroorzaken, wat ingaat tegen SDG13 (Klimaatactie)

SDG-Doel 2: iedereen op een door De Staat gedicteerd rantsoen
In Nederland wordt die lobby tegen de veehouderij topdown aangestuurd vanuit het Ministerie van LNVN, haar dependance Wageningen UR en Food Valley. Daar zit dankzij subsidies van Carola Schouten nu een World Economic Forum Food Hub gevestigd. Die kwam tot stand dankzij WEF/Unilever lobbyist Serpil Tascioglu en toenmalig (tot 2023) directeur-generaal Agro Marije Beens.
Unilever kocht ‘De Vegetarische Slager’ van Nico Koffeman (oa Faunabescherming, Partij voor de Dieren) en kan wel (indirecte) staatssteun gebruiken om hun impopulaire burgers te verkopen. Zij geven zo uitvoering aan de 2030 Agenda van de Verenigde Naties met haar 17 SDG-doelen.

Eiwitcongres, social engineering voor de 2030 Agenda
Social Engineering om 2030 Agenda door te drukken
Vanwege de onverminderde populariteit van vlees en zuivel worden nu miljoenensubsidies besteed door de overheid aan social engineers. Die moeten de consument richting vega bewegen.
Een voorbeeld daarvan is het NWO-programma ‘Transitions and Behaviour‘. Dat loofde een miljoen euro subsidies uit aan Marco Hekkert van de Universiteit van Utrecht. Die werkte vier jaar lang samen met Unilever aan een onderzoeksprogramma ‘accelating the transition to plantbased proteïns.’
Dankzij de 2030 Agenda van de Verenigde Naties wemelt het nu van zulke ‘versnellers’ en ‘acceleratoren.’ Een ander voorbeeld is het Future Food Fund in Utrecht. En het jaarlijks Eiwitcongres in Wageningen, dat 15 maart 2025 weer plaatsvindt in Omnia Congrescentrum.
Over de ‘eiwittransitie’...’Naamgeving’, dus camouflerende terminologie speelt hierbij een rol voor succes.
Daarvoor bestaan al staats-initiatieven als de Transitiecoalitie Voedsel, die zich voordoen als private partij. (stakeholder) Met oudgediende in het net onder de aanbesteding (drie ton) intekenen bij de overheid Jan Paul van S. en oud directeur MVO Nederland Willem Lageweg.
Het zwaartepunt bij het Eiwitcongres ligt komend voorjaar bij social engineering:
Hoe beïnvloeden we consumentengedrag in de eiwittransitie?
Smaak, naamgeving en praktische strategieën om plantaardige keuzes te bevorderen.
Hoe zetten we acceptatie om in daadwerkelijke gedragsverandering?
Smaak en naamgeving voor betere consumentenacceptatie.
Inzichten uit gedragswetenschap en retail om consumentengedrag te sturen.

Future Food Fund Pseudowetenschap als drijver, planetary boundaries van Rockstrom et al
Kiploze kipburger
Deelnemers zijn ondermeer Mac Donalds en de Lidl. ‘Keynotespeaker’ zal ondermeer Isabella Boerdam zijn van ‘Green Food Lab’. Dat is een communicatiebureau dat de wereld voedt met ‘verhalen’. (Feeding the Future with Stories) Zij zal komen vertellen over de ‘succesvolle campagne’ tegen de veehouderij, de Week zonder Vlees en Zuivel. Haar communiatiebureau heeft ondermeer Beyond Meat als klant. Maar ook KFC dat de ‘chickenless chickenburger’ zou moeten gaan verkopen.
Het gebruik van vleesnamen voor vegetarische troep is onderdeel van de social engineering. Zo zouden consumenten gemakkelijker van dierlijke eiwitten afgeholpen worden.
Dergelijke marketing heeft nu dus een steun in de rug van het Europees Hof van Justitie gekregen. In Nederland vindt deze misleiding steun vanuit Food Valley. Hun Jeroen Willemsen noemt zich sinds 2019 lead Innovation Protein Shift en ‘Protein Commissioner of the Netherlands’. Hij was in 2016 (in navolging van de start van de 2030 Agenda) oprichter van de Green Proteïne Alliance.
Dat is een internationaal lobbynetwerk dat de VN-agenda door keelgaten moet schuiven. Daarnaast richtte hij Het Planeet op, het Platform Nieuwe Eiwitproducten. (2012)
Dat Femke Wiersma (BBB) de boeren dus ‘enigszins vrijwillig’ alsnog een halvering van de veestapel in het vooruitzicht stel, ze kan het niet helemaal helpen. Ze zit met een varende tanker die vanuit het WEF, Verenigde Naties, universiteiten en de overheid op gang is gebracht.

Er is niemand die zoveel weet over de (historie van) SDG’s
Wat boeren zien als ‘linkse clubjes’, links activisme zou niets voorstellen zonder de ondergrond van de Verenigde Naties met haar 2030 Agenda, en de subsidies/filantropengelden die deze wereldsocialistische politiek helpen opblazen.
Plantaardig nepvlees kan bij ons in Friesland vooralsnog op weinig afname rekenen. Je vindt het vooral in het schap voor afgeprijsde producten over datum, die bijna weggegooid worden. Onderwijsinstellingen als Saxion Hogescholen leggen de dis met vlees noch vis alvast op aan studenten.
- Boek een Cursus Bullshitdetectie en de SDG’s om de SDG-ideologie te ontmaskeren via Rypke at protonmail.com
- Steun Interessante Tijden bij de ontmaskering van wereldsocialisme.
Binnenkort is Koning Alcohol aan de beurt bij deze drammers van de Linkse Kerk.
Als wij toelaten dat de boerenpopulatie gekortwiekt wordt en wij de boeren niet onvoorwaardelijk steunen, dan zijn wij straks ook de sjaak. Ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk begrijpen.
Interessant artikel, erg actueel en goed geschreven! Het is schokkend om te lezen hoe het Europees Hof de marketing van plantaardige producten toestaat door vleesnamen te gebruiken. Ik vraag me af of deze benaming niet voor meer verwarring bij consumenten zorgt, vooral als ze bewust op zoek zijn naar echte vleesproducten.
Denk je dat er in de toekomst meer regelgeving komt om dit soort misleidende marketingpraktijken te stoppen, of zullen plantaardige producten steeds meer ruimte krijgen om vleesnamen te gebruiken?
Bedankt voor het delen van deze inzichten, een waardevolle toevoeging aan de discussie rondom de eiwittransitie!